Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Dan före dopparedan

Publicerad 2011-12-23 23:51:54 i Allmänt,

Ja, jag vet inte riktigt vad som hänt, men idag har jag inte varit på mitt bästa humör, insåg nog att jag inte kan fira jul med min familj hemma. Önskade just nu att jag kunde åka hem till Sverige, bara över en helg, eller ännu bättre att de kunde komma till mig, saknar alla enormt mycket just nu. Jag visste att det skulle vara tufft, men detta är första julen utan min familj, det skulle kanske vara konstigt om allt kändes bra.

Pratade med Johanna också, älskade syster, usch,  det var kanske inte det roligaste jag gjort, det var första gången som jag grät på skype, och första gången jag har gråtit på månader. NU är det första gången som jag känner hemlängtan, jag är så lyckligt lottad med en sån underbar värdfamilj och vänner att jag inte har haft problem med det där.

Imorgon kommer det kännas konstigt också, att inte fira jul den 24:e, inget utav mammas goda julmat, ingen Kalle Anka. Som tur är ska Gaby vara här, det kommer bli lättare då tror jag.

Får bara se till att hitta på saker nu över helgen, och sen på tisdag ska vi till NY, det kommer bli fett bra, bara jag tar mig igenom den här helgen så kommer jag vara otroligt taggad för det.

Nu ska jag iväg till mina underbara vänner, äta så onyttigt som jag bara kan så fixar sig nog det här.
Alla där hemma ska veta att jag saknar dem otroligt mycket, ha en riktigt bra jul!

Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2011-12-24 00:43:44

Finaste Matilda!! Tack för kortet, blev så himla glad!

Du får tänka att detta kanske också är den enda julen som det är såhär och att resten av dina jularnkommet vara precis som de annars är, du får njutaattacker det nya och spännande istället :D allt här hemma ser precis likadant ut som när du åkte kan jag lova (förutom stockaryds station ;p) sÅ det är inget särskilt här, inte ens snö! När du kommer hem igen får vi ha världens kalas och ta igen allt så kommer det kännas som att du knappt varit ifrån oss ;)

Saknar dig min underbara vän! Kan lova att jag också gärna hade firat nyår i new york ;)

Massa kramar till dig, hoppas du får en underbar jul där borta :D

Postat av: Kajsa

Publicerad 2011-12-24 00:45:10

Haha skriver med telefonen, blir många fel då :((( haha hoppas du fattar ändå xD KRAM <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela