Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Juletider, fast inte så mycket julkänsla

Publicerad 2011-12-06 04:51:30 i Allmänt,

Denna Helgen har varit ganska lugn för min del, jobbade sent i fredags, sen åkte gänget till kareokee, en timme eller två, sen var det läggdags. I lördags var vi i Georgetown, DC. Georgetown är en gammal stadsdel i Washington DC där det finns den bästa shoppingen i hela DC, med massa caféer och massa ungt folk, med känsla för stil också. Det var riktigt mysigt, det blir julklappshandling där sen nästa helg. Vi mest hängde där, skulle köpa cupcakes på Georgetown cupcakes, det är ett berömt ställe eftersom det spelas in en realityshow där, men kön var så enormt lång, man fick stå där i en timme, inte riktigt värt det. Sen bara hängde vi där, åt lite mat och hade trevligt, tog en hel del kort vid en å, många mindre seriösa, haha..

På kvällen skulle jag jobba, men det hade jag valt själv, hade kunnat säga nej, men ville vara snäll.
I söndags däremot var det ännu desto mer drag. Gick på gymmet på morgonen, skönt att träna av sig på en söndag faktiskt, det är nog den gången jag njuter mest av min träning. Sen åkte jag, Gaby och Martin till Montgomery mall, handlade lite, åkte hem, var hemma i 5 minuter, sen kom Elina och hämtade mig, vi skulle äta på ett supermysigt ställe i Bethesda med lite andra au pairer, både folk som jag träffat innan och nya ansikten. Mycket trevligt, gärna fler gånger!

Sen åkte jag och familjen till Washington zoo, de har något nu som kallas Zoolights, inte så mycket djur att kolla på, men dessto mer ljus! Det var väldigt vackert, och mysigt, fick lite julkänsla där :).

Appro på jul, min familj har redan skaffat gran, jag kan ju nästan slå vad om att den kommer barra av sig innan jul, men men, älskar verkligen lukten av gran. Fast det är ju värmt, 15 grader idag, jag längtar till vintern, vill ha snö nu!!

Jag har inte kunnat låta bli att se sveriges julkalender, Tjuvarnas Jul, och jag måste säga att den är riktigt bra, det är lite Pelle Svanslös över den, över förväntat bra, eller så är det bara för att jag vill ha lite svensk jul. Jag ska nog gå på Lucia i helgen, det är en kyrka i närheten som blir uthyrt till en skandinavisk grupp, så då blir det lucia, glögg, pepparkakor mm, det kommer kanske bli lite tufft, börjar sakna allt hemma nu lite grann. Julen kommer bli jobbig, utan tvekan!

Bilder!


Georgetown














Zoolights



Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Postat av: Lilian

Publicerad 2011-12-09 03:05:13

Du, ville bara ge dig en KRAM! :) /L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela