Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Studentveckan i repris

Publicerad 2011-06-16 17:20:19 i Allmänt,

Jag har haft sjukt mycket att göra, men har ändå hunnit njuta ordentligt, skönt!
Dock har jag så sjukt tråkigt, det är inte riktigt lika mycket liv här som det var på Ingelstad, men man vänjer väl sig så småningom, även om jag inte vill.
-
Studentveckan var bland det roligaste jag varit med om :D. På tisdagen hade vi bal, som jag har varit dö-nervös för, inte för att ha på mig klänning eller få en konstigffrisyr utan för om allt skulle funka. Jag har nämligen haft hand om det, tillsammans med balkommitten och det var osäkert in i det sista om pengarna skulle räcka. Allt löste sig tillslut och alla verkade ha superkul, inklusive jag. Det blev verkligen precis som jag ville ha det, alla hade ansträngt sig, inklusive min balpartner, alla var trevliga och det blev så bra :D. Jag blev supernöjd med frisyr och klänning, och kände mig fin, om man nu får säga det i lilla landet lagom.
På natten när vi kom hem så var det dags att ta bort allt i håret, vilket var ett litet evighetsprojekt, 121 hårspännen, 18 strasspärlor och ett antal flätor tar sin tid att få ut. Men om man vill vara fin får man lida pin.
-
På onsdagen hade vi brännbollstunering, som vi för övrigt vann, helt sjukt bra! Efter så pyntade vi studentkärran, och åkte hem för flyttstädning. Jag kan ju säga så här att efter en bal är man inte pigg, att man då går upp klockan 8 dagen efter är inte så kul. Efter städningen var vi så sjukt slut, men det var sista natten, man måste ju ha kul då. Så klockan 23.00 så gick vi till en sista Sika fest och sen gick vi upp på skolan för att busa. Det blev inte så mycket till bus, men vi gjorde ett gott försök.
-
På studentdagen, på torsdagen så gick vi upp vid 6, städade det sista, hade städsyn, gjorde oss iordning och gick på bubbelfrukost. Jag tror att jag inte fattade att vi skulle sluta förren vid studentmiddagen, då alla lärare och treor var närvarande. Det kom flera tårar för flera personer. När vi skulle spribga ut så var det som en klump i halsen på mig, jag ville inte sluta, ville inte springa ut genom dörren, men jag gjorde det, skulle ju sett kul ut annars :P.
-
Vi hade party hemma efter, då det kom ganska mycket folk. När alla åkt hem kände jag hur slut jag var, ändå kunde jag inte sova, ville inte att allt skulle vara över. Redan nu, en vecka efter studenten saknar jag alla enormt mycket, hur blir det då till hösten och året jag är i USA? Vågar inte ens tänka på det...
-
Men jag har en sommar kvar, och den ska jag njuta av :D
-
Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Postat av: Anna the ex-rommy!

Publicerad 2011-06-16 17:28:59

Balen var helt underbar :D får ta och tacka dig igen för det.



Och Usa... du kommer ha så otroligt kul så du kommer knappt säga "jag längtar hem" förrän det är över! och du kommer hem till oss igen! och då snackar vi om att jag kommer bomba dig! med mig själv ;)

Postat av: Issa

Publicerad 2011-06-16 20:49:15

Du var kanon fin på balen och hade ordnat det toppen! Fast jag vantrivdes i klänning och allt, så blev det en toppen kväll! Tack för det Matildus:) OCH HA DET AWSM I USA. Jag är inte alls avundsjuk;)

Postat av: Matilda

Publicerad 2011-06-17 21:11:52

Tack tjejer, så bra att det blev kul :D.

Anna: Du är här med tvungen att bomba mig med dig själv när jag är i USA!!! :D

Issa: Tack, och du var skitsnygg i din klänning, och det säger jag inte bara för att!! Jag tror att du också så småningom kommer att komma dit, det är du tvungen till, så mycket som du har pratat om det :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela