Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Jobbiga insikter

Publicerad 2011-05-05 17:54:59 i Allmänt,

Nu är snart första veckan efter en 10 veckors frånvaro avslutad i Ingelstad. Först när man kom hit så kändes det som om man redan hade tagit studenten och var här för att hälsa på, så jag visste inte riktigt om jag tyckte det var kul eller inte. Men tänk ändå hur kul man har de här, jag skrattar ju så jag storknar varje dag, har inte insett hur mycket jag saknat det.
-
De 10 veckorna har varit som en försmak över hur det kommer att kännas efter studenten, man kommer klara sig, men utan att inse hur mycket man saknar Ingelstad. Idag är det exakt 5 veckor tills vi tar studenten, bara fem fjuttiga veckor, det går ju över lika snabbt som en vindpust. Om jag ska vara ärlig så är studenten just nu både skitkul och så sorglig. Jag vill komma ut, jag vill göra saker, men alla underbara människor här, inte minst The New Smurfs, vi kommer inte träffas så ofta som man gör nu.
Nu när vi kom tillbaka fick vi också studentmössorna, och 70% av allt vi pratar om handlar om balen, studenten eller förberedelser inför det, mitt huvud börjar fatta att det är nära nu. Ganska tuff insikt.
-
Och eftersom vi har haft vår praktik så sent så kommer ju alla lärare på nu att man måste avsluta alla kurser. Denna vecka har vi fått 6, eller 7 prov utdelade och 3 inlämningar, kul! Dessutom ska betygen vara satta någon vecka innan studenten vilket betyder att vi har 3, 4 veckor på oss att göra allt detta. Visst man kommer klara det, men hallå, man vill njuta de sista veckorna, inte plugga! Det var ganska jobbigt det också.
-
Nu ska jag sätta mig och plugga, en sysselsättning jag kommer ha de närmaste veckorna, ser dock fram emot helgen väldigt mycket :D
-
Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela