Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Tunnelseende

Publicerad 2011-05-15 17:08:45 i Allmänt,

Anledningen till att jag går på ingelstad var att jag inte ville plugga ihjäl mig, till och med min mamma förbjöd mig att gå NV eller SP, just för att jag har en tendens att ta allt för på stort allvar. Vi har haft det slappt, ingen tvekan om saken, iblnd har vi haft det lite körigt, men det har man fått ta eftersom vi kan gå veckor utan läxor annars.
Hela denna helgen har jag fått plugga varenda minut som har blivit över, och jag har fortfarande inte gjort hälften som jag skulle vilja ha gjort. Om det inte hade varit så nära studenten hade jag nog gått in i väggen nu, för jag klarar inte riktigt av tre prov och inlämningar på samma vecka, det är över min förmåga. Som tur väl är så har jag fått lite avbrott i allt pluggande, och det har hjälpt mig att inte helt köra ner mig i all skit.
-
I fredags var jag och Michaela och shoppade i Växjö, så sjukt skoj, hon är verkligen en utav de mest genomgoda människor jag känner, är glad för att jag kan kalla henne vän.
-
I går (lördags) så putsade jag och syster alla fönster i huset, lite lagom tråkigt, men allt är bättre än att plugga! På kvällen var tjejgänget hos Fredrik som ska iväg, jag önskar honom stort lycka till! Efter det åkte vi och kollade på eurovision där Eric kom trea! helt sjukt, ni kan tänka er vilken ljudnivå det var om 7 tjejer fullständigt skrek när poängen delades ut^^. Kul hade vi det i alla fall :D. Jag trodde inte att han skulle hamna så högt, även om jag hopades. Annars trodde jag mycket på Irlands bidrag, som var fullständigt galna på scenen och på Azerbaijan, men jag trodde att det bara var vi svenska som tyckte om den, det hördes verkligen att den var svenskproducerad. De vann tillslut, men det var bara det sista som avgjorde, annars gick alla poäng åt alla möjliga håll, tror att det var fyra länder som inte fick en 12:a, ganska ovanligt i Eurovision.
Grattis Eric i alla fall, du förtjänar det! Ni måste medge att han är bland de snyggaste killarna i Sverige, utan någon större konkurrens!
-
Förutom favoriter från Eurovision går också JLO:s album ständigt på min dator, tycker speciellt om I'm into you och Papi, sjukt bra låtar, de kommer man få höra på varenda club i sommar!
-
Nu ska jag försöka överleva denna vecka, wish me luck!
-
Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela