Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Helt magiskt!

Publicerad 2011-11-20 20:42:41 i Allmänt,

Det är inte likt mig att lägga in två inlägg på loppet av 2 dagar, men nu var jag bara tvungen! Har haft en superhelg hitills, och den har fortfarande mer saker att erbjuda!

I fredags kom kära Elina hit, vi chillade och det blev mycket skratt som vanligt. Vi kom på världens bästa idé, vi ska åka till Texas, fatta, Texas med dialekten, cowboys och framför allt så finns den bästa Linn där, så det är klart att vi ska till henne! Vi åker i februari destination: Dallas, hihi, kommer bli så kul! Jag längtar till att få se dig igen Linn!

I går så jobbade jag några timmar på morgonen, första gången jag jobbade på en helg, men det var bara 4 timmar, så jag överlevde. Sen drog gänget till ishallen och vi åkte skridskor. Jag har ju inte åkte sen 9:an, så det var ganska ringrostigt, men skönt att alla var på samma nivå, kul hade vi ju som vanligt.

På kvällen åkte vi till bion, och målet var ju så klart Breaking Dawn, men vi kom dit tidigt så vi såg Jack and Jill, som för övrigt var den absolut värsta filmen på länge, se den INTE! Men Breaking Dawn var epic, så magiskt bra! Helt klart den bästa filmen i serien, allt var perfekt. Den sista halvtimmen av filmen kramade jag och Mariana varandras händer så hårt att när vi släppte så hade jag inte känslel i handen och tio minuter efter var mina fingrar fortfarande vita, haha, ni fattar vad bra den måste vara! Åk och se den gott folk, bara åk, ni kommer inte bli besvikna. Det var mer spänning, action, ja inte så mycket tonårsfilm längre, bästa filmen på väldigt, väldigt länge! Kan inte vänta tills den sista kommer ut, förhoppningsvis slår den denna, men det kommer bli svårt :D.



Idag fick jag upp tidigt (för att vara på en söndag) och gick på Zumba för första gången, och det var så kul som alla säger att det är, och speciellt för mig som tycker om dans, detta rekommenderas! Det var en del koreografi, men man hängde med bra ändå, det ska jag definitivt fortsätta med!



Nu ska vi iväg till ett stort köpcentrum i Virginia, det blir en bra avslutning på denna grymt bra helg!

Puss och Kram!
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela