Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Work out!

Publicerad 2011-10-22 19:55:11 i Allmänt,

Hejhej på er alla! Dags för lite upptatering igen, om om jag ska vara ärlig så är det nog första gången som jag inte har så mycket att skriva om, men några rader ska jag nog få fram ;).

Det har varit en konstig vecka, det har kännts tomt utan Fiona, och barnen har haft ledigt hit och dit från skolan så det har blivit en rubbning i det "normala". Jag känner att jag kommer närmare och närmare barnen, speciellt den minsta, George som är 4. Han är så sjukt söt så det finns inte, men som sagt, han är 4 år. Den enda som jag har lite problem att conecta med är den äldsta, Tommy som är 8, han lever i sin egna bubbla, man kan inte komma in, och han har svårt att lyssna på vad man säger, men jag får bara ge det tid, jag har ju 10 månader kvar! Mina värdföräldrar är bara bäst, trivs så bra med dem, jag har verkligen haft en sån fruktansvärd tur. De är genomgoda människor, och de bryr sig verkligen om mig.

I tisdags skaffade jag äntligen gymkort! Det var på tiden, och hjälp vad skönt det är att ha börjat träna!  Denna veckan har vi tränat 4 dagar, och än så länge känns det bra, inte jobbigt alls, gäller bara att man fortsätter att träna så att man får in det som en vana. Så det är det som jag har gjort om kvällarna här.

Halloween står och knackar på dörren, och jag har ingen aning om vad eller om jag ska klä ut mig till något, vill inte köpa en kostym, och sen har man ingen fest att gå till, känns som bortslösade pengar. Jag, Mariana och Gaby funderade på Charlie's Änglar, men det är inte så roligt, och det är inte så uppenbart vad man är utklädd till. Någon som har något föslag??

Har precis pratat med mina svenska tjejer, Linn och Elina, tänk vad mycket bättre jag mår nu, ni får mig alltid att skratta! Linn, längtar tills du kommer och hälsar på från Texas!

Ikväll ska jag ta hand om 7 barn, grattis... Nej men mina värdföräldrar ska ut med vänner och då ska jag ta hand om deras barn också, och de har fyra, alla flickor. Fast det är ingen fara, mina kompisar ska komma över också, och vi ska äta Pizza och kolla på film så det ska nog gå finfint :).
Imorgon ska jag åka med familjen och köpa en pumpa och åka hölass och grejer, ska bli intressant...

Måste bara ge er en länk till ett youtube klipp som jag har lagt upp. Det är Martin som lär Fiona och Mariana att sparka på en boxningssäck (som i detta fallet är en kudde), vi kan väl säga att det går snäppet bättre för Fiona...
http://www.youtube.com/watch?v=cVp6IQL5SKQ&feature=share

Kolla på den, så får ni er ett gott skratt!

Puss o kram!
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela