Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Lite mer vuxenpoäng?

Publicerad 2011-09-02 22:55:32 i Allmänt,

Först måste jag bara säga att jag verkligen börjar gilla mitt nya liv här, det är riktigt kul! Ja, jag jobbar, och jag jobbar 45 h/vecka, men hallå, har ju hela helger lediga och de flesta kvällar, ganska soft :). Då kan man ju hitta på hur mycket skoj som helst, denna vecka har jag gjort något varje kväll tror jag (det är därför jag inte uppdaterat bloggen mer). Fiona från tyskland och Martin från danmark är mina trogna vapendragare, så vi hänger en hel del. Ikväll ska jag och Martin på någon slags au pair BBQ, jag känner endast Martin, men det ska bli kul att träffa en massa nytt folk! Imorgon står shopping på schemat, har inga kläder! Till och med mellankillen i familjen frågade varför jag alltid hade på mig dem shortsen... När ett barn säger något sånt, då vet man att det är dags att handla.

På söndag ska jag in till Washington, för första gången, längtar! Får se vad man väljer att se, man kan inte se allt på en dag, och jag har ju bara 45 minuter med tunnelbanan, så det är inga problem ;).
Är ledig måndag också, Labour Day, vad man nu gör då, någon sade att det var som första maj hemma, man demonstrerar och umgås med familjen, här är det också "den sista sommardagen", som man ska njuta av ordentligt innan den mörka hösten kommer.

Det har varit varmt här, aldrig under 25 på dagarna, jag är ju inte jättemycket för värme, men det har faktiskt varit ganska skönt, men ser ändå fram emot hösten :).

Är så sjukt glad för min värdfamilj! Föräldrarna är verkligen toppen, och ungarna med för den delen. Älskar huset, det är enormt! Måste ta lite bilder och ladda upp. Maten kanske inte är den mest hälsosamma alltid, men jag ska börja träna snart, så fort alla pojkarna har börjat skolan, så ska försöka bränna mer kalorier än vad jag tar in (lycka till!!).

Nästa helg är det Pittsburgh som gäller, och två baseball matcher, det ska bli riktigt kul!! Har redan sett massa baseball på tv, min värdpappa är helt galen. Jag förstår inte så mycket, men de säger att det är roligare live än på tv, och ska bli kul att se en annan stad också :).

Saknar dock lite folk från Au Pair skolan i NY, vi hade riktigt kul där, synd att inte alla kunde komma till samma ställe :P.

Just det ja! Under första jobbveckan fick jag vara med om en jordbävning och en orkan, vilken början! Jordbävningen var riktgt läskig, visste inte vad jag skulle göra, det skakade bara i 20 sekunder, och det blev inga skador på huset eller området. Orkanen var ingenting, det bara regnade och blåste, men det skadade väldigt mycket mer på andra ställen, inte kul...

Men hallå, jag är i USA!!! Är så glad att jag åkte hit, skulle ångrat mig så mycket annars!
Jag ska ladda upp bilder, när jag har tid...

Hoppas att alla är lika glada som jag är just nu!

Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela