Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Äntligen!

Publicerad 2012-02-23 18:12:16 i Allmänt,

Ja i morse, klockan 7, så fick jag ett sms av Elina: "Sverige har fått en ny princessa". Jag blev så glad, inte för att det blev just en princessa kanske, men att allt hade gått bra, och jag tycker Victoria och Daniel förtjänar det. Men, jag blev ändå lite frustrerad att jag sov när det först tillkännagavs. Det värsta är nog ändå att jag blev så himla stolt, stolt över att vara svensk, vilket man inte skryter med annars. Det är nog så, när man lever i ett annat land blir man mycket mer svensk än vanligt. Men, men, vad gör det en dag som denna?

Namngissning!
- Alice
- Sofia
- Desirée (även om det inte är min personliga favorit)
- Astrid

Jag tror att de kommer ta ett svenskt traditionellt namn, men ändå modernt. Tilltalsnamnet kommer nog antagligen från Victorias sida, medan mellannamnet/mellannamnen kommer vara från Daniel. Funderar nästan helt seriöst att gå upp i ottan imorgon för att få se tillkännagivandet av namn och hertigdöme. Det sägs ju att prinsessan blev till på Gotland, så jag tror att hon får det landskapet!


Grattis säger jag!

Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela