Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Estelle Silvia Ewa Mary

Publicerad 2012-02-24 17:46:09 i Allmänt,

Tänk vad modiga kronprinsessparet är! De vågade gå emot alla krav och press och välja ett namn som de ville att hon skulle heta. Jag tippade ju på Alice, men nu är jag glad att det inte blev det, nu blev det ett modernt, men ändå ett väldigt vackert namn. Prinsessan Estelle, det klingar fint. Mellannamnen är också modiga, men inte så konstiga kanske, Silvia och Ewa, inte så kungliga namn kanske, men de betyder mycket för kronprinsessparet. Mary är det ända som jag har lite svårt att förstå, är det från kronprinsessan Mary av Danmark kanske?

Herman Lindqvist är en gammal gubbe, som borde hålla sin mun stängd. Tack och lov att det inte blev Ingrid, som han ville! Hur kan han säga att det låter som en nattklubbsdrottning, och en bakelse! Han är gammal och grå, och denna prinsessan står för något nytt, och då ska hon ha ett namn som passar till det. I allmänhet tror jag att de unga är positiva till namnet och de gamla och konservativa är negativa.

Dags för en ny era i monarkin, och jag är glad att Victoria och Daniel kan stå för det.

Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela