Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Taggar för helgen

Publicerad 2012-02-02 19:19:55 i Allmänt,

Nu har jag varit och gjort mitt tosdags löppass på 500 kalorier, plus styrketräning för mage och rygg. Varje torsdag fasar jag för att gå till gymmet, men går med lika lätta steg hem därifrån, det är så skönt att veta att man klarade av det, fast man höll på att dö.

Hela denna veckan har träningen gått superbra, börjar verkligen känna skillnad mot i höstas, tacksam för att det sker förändringar även om de är ganska minimala. Men nu är jag klar med träningen denna veckan, kanske att jag går på Zumba på söndag också, men det brukar bli svårt eftersom vi brukar vara uppe ganska länge på lördagen, till så sådär kanske 5, 6, då är man inte motiverad att gå upp klockan 10 dagen efter!

Så snart kommer ännu en helg, och som liksom alla andra helger här tror jag att den kommer bli super. Vi har inga planer, men om det är en sak som jag har lärt mig här så är att vara spontan, då brukar också det bli roligare. Fast just det ja, en sak är inplanerad i min almanacka, med svart tjock tusch, på lördag är det Melodifestivaldags igen! Ja, jag vet att jag är en total nörd, det var ganska illa redan innan jag kom till USA, och nu är det ännu värre! Hoppas, hoppas att svt får sända det live, för klockan 2 här ska jag sitta bänkad!

Jag har börjat kolla upp utbildningar och sådär, nu när jag nästan har varit här hälften (!!) av tiden så är det dags att tänka vad som kommer hända efter. Jag vet fortfarande inte om jag vill förlänga eller inte, men jag har blivit sjukt motiverad till att börja plugga igen! jag vet att jag vill gå Politices Kanditatprogram, antingen i Linköping eller i Lund, men jag vet inte vart! Kan någon som kanske bor ställena berätta om hur studentlivet är? För jag vill gå där det finns ett riktigt campus med skön stämning. Både Linköping och Lund är ju studentstäder, men vilken är bäst? 

Ikväll är det Au Pair möte, ett obligatoriskt månadsmöte som jag har varit på 2 gånger tror jag sen jag kom hit, grattis till mig!

Räknar ner till Texas nu, bara 2 veckor kvar nu, snart kommer vi Linn, jihaaa (eller hur man nu stavar det...)

Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-02-08 14:55:41

åh, vad duktig du är, 500 kcal! Inte dåligt! du får träna lite åt mej med! kommer ligga nerbäddad ikväll, börjar få feber tror jag! JAAAA, flytta hem till SVerige! Börja plugga, tycker jag är helt rätt :) Kan höra med thomas om vad han tycker om studentlivet i Linköping! :)

<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela