Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Sushi och Super Bowl

Publicerad 2012-02-09 19:47:45 i Allmänt,

Ja, efter Mello, så pratade jag med min kära Sosso, sen plockade Gaby och Mariana upp mig och vi åkte till vårt latin-gäng och hade sushi kväll. Först åkte vi till ett kinesiskt supermarket, och fatta vad det stank där inne, man kan ju säga att det luktade rutten fisk, bokstavligt talat! Vid fiskdisken, så fanns det levande fiskar som man kunde välja, och som de dödade på plats, och så fanns det levande krabbor och hummrar som man kunde plocka i, och välja de bästa. Inte det mest normala jag har varit med om, men ännu en livserfarenhet. Sen var det dags att laga mat, vi började laga mat vid halv 12 tror jag och åt vid 1, ganska sen middag. Det var riktigt roligt att göra sushi, jag lärde mig hur man rullade det och allt, måste säga att jag blev ganska skillad på det, jag var nog lite utav en naturbegåvning ;)! Vi hade creme cheese, rökt lax, tonfisk, någon sorts biff och advokado, som man kunde välja att lägga i. Jag har bara testat sushi en gång innan, då tycke jag att det var okej, men detta var helt fantastiskt gott! jag åt så mycket så jag trodde att jag skulle spricka. En väldigt trevlig kväll.

I söndags var det dags för Super Bowl, ja ni vet, det är som SM i amerikansk fotboll, fast i USA då. Det är över 100 minljoner som kollar på matchen, och det är desto mer som kollar på halvleksshowen, som detta år Madonna hade fått äran att göra. Eftersom så många kollar på Superbowl, blir reklamen också en ganska stor grej, jag hörde att man måste betala 24 miljoner kronor för att få visa reklam i 30 sekunder under Super Bowl, helt sinnessjukt. Måste ändå säga att det var riktigt roliga reklamer. Vi var på en bar och kollade på matchen, ville ha den äkta amerikanska upplevelsen, och det stod mellan New York Giants och New England Patriots. Jag höll på Giant, mest för att det ligger närmast DC. Det var en riktigt rolig match att kolla på, har sett lite amerikansk fotboll innan, och förstår inte riktigt vad det är som får folk att bli så facinerade av sporten, men denna matchen var kul hela vägen igenom. Det gick fram och tillbaka men tillslut var det Giants som vann. Det var flest Giant suppotrar i baren, så när slutsignalen löd blev det världens tjo och skrik.

Helgen var rolig, men denna helgen som kommer blir super! För då ska jag, Mariana, och Gaby åka på skidsemester (igen). Bara en, kanske två dagar skidåkning, men vad gör det? Jag är världens lyckligaste människa. Inte nog med det, för på torsdag nästa vecka, den 16, så ska jag och Elina ÄNTLIGEN få åka till Linn i Texas, det ska bli så kul att få träffa henne. Det roliga är att vi träffas på pricken 6 månader efter vi vårt första möte.
Så jag har en busy helg och vecka att se fram emot, och jag klagar inte!


Bilder!




Min första sushi-stolt!


Fast, jag hade en riktigt bra lärare.


gaby leker motorsågsmasakern, passar henne, tycker jag ;)





Resultatet!


Hela gänget


Super Bowl


Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela