Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Awesome weekend

Publicerad 2012-01-09 16:37:53 i Allmänt,

Jag har haft en ganska upptagen helg i staterna, men oj så kul jag har haft det! I fredags efter jobbet kom underbara Elina till mig (igen) och vi gick ut med ett gäng andra au pairer, varav en hade sin födelsedag, Grattis Karina! Karina träffade jag på träningsskolan i New York, och hon bor i Bethesda också. Vi åkte in till DC och gick ut på en klubb, äntligen fick jag dansa, det var så sjukt länge sen, så jag var glad. Efter klubben åkte vi hem, och jag och Elina pratade tills fem på morgonen, vi har som alltid MYCKET att diskutera.

Elina åkte hem tidigt på lördagsmorgonen, och jag gick med min värdfamilj till parken. Ni ska bara veta hur varmt det var, 18 grader, i januari, helt sjukt! Jag säger bara global uppvärmning, men tydligen är det inte så vanligt med snö här, de senaste 2 åren har det varit mycket snö, men annars kommer det inget alls... Jaja, jag kan överleva, även om jag saknar snö väldigt mycket. I alla fall så hade vi riktigt roligt där, mina pojkar är ändå väldigt söta.

På eftermiddagen åkte jag till köpcentret med Mariana, Gaby och Martin, vi hade ju inte setts sedan i tisdags så vi hade mycket att prata om. Jag jobbade några timmar på kvällen och sen åkte jag Mariana och Gaby till latinamerikan-gänget. Jag börjar seriöst fundera på att ta spanska lektioner, så jag kanske kan förstå ett hekto av alla ord som snurrar runt. Haha, vi hade väldigt roligt, så roligt att jag inte kom hem förrens vid halv 6...

I går sov jag länge (oj vad konstigt) och sen träffade jag gänget igen och vi åkte och åt, och sen var det väntade vi ett bra tag på latinamerikanerna, för ni ska veta att om de säger en tid, ta till en eller två timmar senare, det händer varje gång... I alla fall åkte vi tillslut och bowlade, och jag slog nästan Martin, som var lika stöddig som vanligt, så det var skönt att få ner han på jorden lite ;).

Men ni, Eric Saade och Molly Sanden har sjort slut, herregud, jag trodde de skulle vara ihop hela livet... Jag följer Mollys blogg på veckorevyn lite, och nu när jag tänker efter, så firde hon inte nyår med Eric, eller har skrivit något om han den senaste månaden. Han tar nog över platsen som Sveriges hetaste singel, han puttar ner Måns Zelmerlöw ganska enkelt. Fast det förstås, om någon av dem skulle kolla åt mitt håll så skulle jag inte säga nej. Spelar liksom ingen roll vem av dem det är ;).

Jag ska säga Grattis till Junior hockey landslaget som vann VM guld. Jag kunde inte följa någon av matcherna, eftersom SVT inte får sända utomlands, suck... I alla fall så följde jag expressen chatten på finalmatchen, och jag bet på naglarna, hoppade upp och ner, det var så spännande, och ändå såg jag det inte. Det blev ett glädjetjut när de äntligen fick in målet!

Och jag blev så glad igår kväll föresten, får Linn gav klartecken att jag och Elina kan boka flygbiljetter till Dallas, Texas. Yes, äntligen, det ska bli så kul! Fast först är det skidåkning som gäller, nästa helg ska jag och familjen, och förhoppningsvis gänget till Bear Creek, ett litet ställe, men vad gör det, bara jag får åka skidor. Vill åka NU NU NU.

Måste bara visa bilder på min pojkar!







From the top: George, Max och Tommy

Puss och Kram
Matilda

Kommentarer

Postat av: Lilian

Publicerad 2012-01-11 04:00:31

Älskar att du har det så bra! :)

Och jag hoppas på att vi ses i helgen!



Jag köpte plånkan på Urban för ett par dagar sen så skynda dig dit :)

KRAM!

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-01-12 04:20:57

Lilian!

Ja, det ska vi så klart! Kan knappt vänta :D.

Blir så glad att du läser min blogg, men när du kommer hit så får du hjälpa mig att fixa till den :P



Okej, ska springa!



KramKram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela