Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Swedish music in the speakers!

Publicerad 2012-01-26 18:42:24 i Allmänt,

Det är helt otroligt vad man kan bli glad av att höra svensk musik här, och förvånad.

Senast igår hörde jag September med Heat Rising, på en spinningklass, jag var utanför, men jag tog allt i lite extra när jag insåg att det faktiskt var September.



Sen har jag, som kanske inte är lika förvånande hört Robyn när jag shoppade i Forever 21, och med låten The Girl and the Robot.


I de stora högtalarna på köpcentrumet så hörde jag Danny och Terese med If Only You, vem hade kunnat veta att den låten över huvud taget har kunnat ta sig över Atlanten, trodde att de inte alls hade kommit utanför Sveriges gränser.



Och inne på min absoluta favoritbutik, Abercrombi and Fitch (väldigt dyr dock..) där de bara spelar riktigt bra mixad musik hörde jag Ola av alla människor med låten All over the World. Det mest pinsamma var nog att jag kunde sjunga med. Så jag trallade i butiken i tre minuter och tog med mig alldeles för mycket kläder in i provrummet, tänka sig vad musik kan göra med ens shopping, farligt!




Jag har förstått att om det är något vi svenskar kan så är det house musik, som vi just nu exporterar i mängder! Så självklart har jag bland annat hört Swedish House Maffia med Save the World, den låten finns överallt!




...och Avicii med bland annat Levels




Det är den musiken jag har hört från Sverige här, är ändå lite stolt över att vi faktiskt fortfarande kan leverera musik.

Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela