Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

MAROON 5

Publicerad 2012-06-01 16:56:21 i Allmänt,

Ja, nu har jag varit off de senaste veckorna, men ska försöka ta igen lite utav det :)

För två veckor sen så var jag och Elina, på konsert, och som ni kanske förstår av titeln så var vi på Maroon 5, med snygga Adam Levine. Men, det var bara en liten del av det storra arrrangemanget, det var nämligen Preaknes, USA:s näst störtsa jockey-lopp. Sen fanns det något som kallades för infield, innanför själva banan, där det var en mini-festival kan man säga. Massa folk, artister och öl då, så klart. Det spelade lite mindre band, som jag och Elina struntade i, vi ville hellre ta del av stämningen, och spara oss för de stora artisterna, Wiz Khalifa och Maroon 5.

Wiz Khalifa är för er som inte vet, en av världens största rappare, med låtar som Black and Yellow, Roll up, On my level och nu senaste Young Wild & Free och Payphone (med Maroon 5). Han var uppe på stora scenen, och han var bra, önskar bara att jag hade lyssnat genom hans låtar mer, för många är väldigt bra.

Sen var det då dags för Maroon 5, vi ställde oss långt fram, ungefär två meter till scenen och väntade, med vad kändes som en hel evighet. Det var väldigt bra väder, för bra, över 30 grader, vilket går vägen om man är i bikini och har lite space. Fast, om man står ihoppackade som i en sardinerburk, och har lite mer kläder på sig, är det inte lika kul. Men lätt värt att svettas en del för Maroon 5.

Tillslut kom de in på scenen, Adam i tjocka svarta glasögon och var snyggare än någonsin. Fatta vad bra de var live! Det lät så bra, och vilken show de gjorde utav det, och körde alla bra låtar. Bästa genomförda låten var nog Wake up Call eller Hands All Over, kan inte bestämma mig. Jag stod där, som ett fån, skrek som en dåre och dreglade som en hund. Jag kunde sjunga med i alla låtar, vilket jag gjorde, högt och fint. När det var dags för She Will be Loved så sjöng hela publiken, det var riktigt stor känsla.

Men hörrni, Adam Levine, seriöst, tror knappt det finns så många snyggare killar än han, alla tatueringar, kroppen och rösten, nepp han är en Gud i mänsklig form helt enkelt.

När de hade spelat klart ville jag inte tro att det var sant, jag stod kvar och ville bara höra mer. Det ENDA som var dåligt var att de inte spelade min favoritlåt Never Gonna Leave this Bed, vilket jag blev sjukt besviken för, men vad gör det, jag hade just sett ett utav de största banden i världen. Tillslut gick vi därifrån, och jag hade ett smile fastklistrat på ansiktet resten av helgen :D


Bilder!











Ojojoj, vad kan täkas slå denna upplevelsen?

Pusso Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela