Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Beslutet

Publicerad 2012-03-08 18:00:37 i Allmänt,

Ja, NU har jag verkligen bestämt mig för hur jag ska göra, för jag har funderat på att förlänga här i 6 månader till, eftersom min familj är awesome. Mitt beslut är att...... åka hem när mitt år är slut, jag ska inte stanna 6 månader till. Jag har varit ganska klar med beslutet i flera veckor, men ville inte ta några förhastade beslut. Fast jag ser inte fram emot att berätta detta för mina värdföräldrar, de är ju så snälla vid mig, känns som att jag sviker dem om jag tackar nej. Men, det är mitt liv och mitt beslut, de kommer att hitta Au Pairer som är 10 gånger bättre än mig, fast de inte inser det nu. Och ja, det kommer vara skit jobbigt att se på när de letar efter en ny Au Pair, jag kommer vara avundsjuk utan dess like, men jag vet att jag inte vill stanna här längre.
Om jag ska vara helt ärlig så är inte jobbet det roligaste i hela världen, ibland vill jag inget hellre än att dagen ska ta slut, jag tror att det finns människor som är bättre för jobbet än mig, jag vill inte jobba med barn resten av livet.
Sen så saknar jag mina vänner och min familj hemma, jag vill komma hem till dem och ge dem en stor kram! Jag har superbra vänner här, verkligen, jag har hittat soulmates här, men alla ska åka hem, och jag har då ingen kvar om jag förlänger, då får jag börja om på ny kula igen, och det kommer bli svårt att hitta lika bra vänner igen.
En annan annledning är att jag vill göra andra saker, visst, USA är oändligt med nya saker att upptäcka, men det lockar inte om jobbet följer med.

Så, nu är det bestämt, men ska berätta det för mina värdföräldrar ikväll, om jag vågar, önska mig lycka till!


//Matilda

Kommentarer

Postat av: fia

Publicerad 2012-03-09 16:47:39

JAAAAA! Förstår du hur glad jag blev nu?! :D

Postat av: Kajsa

Publicerad 2012-03-23 12:02:14

Ska bli så kul att få träffa dig när du kommer hem Matilda :):)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela