Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Det var inte lätt

Publicerad 2012-03-14 02:58:55 i Allmänt,

Det var inte lätt, men jag gjorde det. Jag berättade igår för mina värdföräldrar att jag inte ska förlänga. Jag såg på min värdmamma Krista hur hon slöt ögonen och tog ett djupt andetag och hur Tom, min värdpappa bara skakade på huvudet.
Hatar att göra folk besvikna eller ledsna.

De sade att de förstod, och jag förklarade att det inte handlade om dem, det handlar om mig och om vad jag vill göra med mitt liv. Deras humör sjönk och de började säga hur tur de har haft med mig, att de undrar var deras dotter är när jag inte är hemma, och hur otroligt mogen jag är för min ålder. Tro mig, de komplimangerna gjorde så ont, kanske för att jag känner lika starkt för dem, och att jag vet att jag ska lämna dem, och jag kommer att sakna dem i massor!
Tom sade att han ska lämna mig ifred, att han bara ska försöka övertala mig en gång om dagen nu ^^. Försökte att säga till honom att detta är inget snabbt beslut, jag har ju tänkt på det i över en månad, men han ville ändå försöka övertala mig mer. Han kommer nog inte att inse att jag faktiskt har bestämt mig, jag kommer inte ändra mig.
Krista sade att vi verkligen måste hålla kontakten, hon kan inte tänka sig att förlora allt det vi har haft gemensamt under detta året.

Så gråten var inte långt borta när jag gick ner till mitt rum från dem. Fast hur tufft det än var, och kommer att bli så kände jag mest en stor lättnad. Det blev inga ångerkänslor, även om jag letade efter dem. Jag vet nu att jag gör helt rätt beslut.

Vad händer nu då? Ja, vem vet...
Yesterday is history, today a mystery, tomorrow is a gift


Kort från i julas
Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-03-28 15:58:39

Vet att du skrev detta för ett tag sen men inte läst det förrän nu :D jag är glad över att du kommer tillbaka, och så grymt härligt att du kommit dem nära, du kan ju åka tillbaka och hälsa på :D?

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-03-29 01:28:28

Tack Anna, det värmer att du vill ha mig tillbaka ;)

Ja, det kan jag göra, men jag kommer ju inte se dem varje dag direkt, men jag gör rätt beslut, jag är helt säker :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela