Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

En härlig söndag i DC

Publicerad 2012-03-12 02:38:29 i Allmänt,

Ja, ni ska bara veta hur fint väder det var idag, 20 grader och strååålande solsken! Elina hade sovit över så vi började dagen med en riktigt söndagsfrukost på en restaurang i Bethesda, har blivit smått förälskad i french toast, vilket är såklart 10 gånger onyttigare än i Sverige, men jag tyckte att jag förtjänade det! Vi ville fira också att Loreen vann Melodifestivalen i lördags, YES!

Vi sade hej då och jag stack och hämtade upp Laura, en tysk au pair. Vi skulle nämligen till DC för att se en St Patricks parad, som USA firar som vansinne (det är en utav de värsta dagarna på hela året vad gäller drinking & driving). Paraden var i alla fall kanska tuff, massa gamla brandbilar med gröna klöver, irländska folkmusik dansare, polismotorcyklar, ja, allt man kan tänka sig. det fanns till och med en vagn med kanot och de ville att man skulle bli medlem i deras klubb, vad nu det har att göra med st Patricks....

Efter denna parad gick jag och Laura och hade Frozen Yogurt, som är nästan som mjukglass, fast det finns i alla möjliga smaker. Man tar i de glasserna man vill ha i en bägare, tar på massa olika goda toppings, och man betalar efter hur mycket bägaren väger. Sjukt bra, och sjukt gott! Så vi satt i en park, njöt av värmen och åt glass, det är ett sommartecken, även om vi just nu är i mars. grejen är den också att nästa vecka kommer det vara över 20 grader alla dagar, någon dag skulle det komma uppåt 25, fatta vad konstigt!

När vi satt där insåg jag hur vackert Washington är, nej det finns inga billboards eller skyskrapor, men alla grönområden, alla monument, det är mer personligt på något sätt, det känns som en liten stad, även om den är enorm.

Sen gick vi till Lincoln memorial, ni vet presidenten som sitter på en stol, har inte varit där förens idag, dåligt av mig! Från Lincoln memorial såg man the Reflection pool och Washington monument, så grymt fint.

Efter allt gående så tog vi oss middag och åkte hem.

Resultat utav dagen: Massa fräknar och första solexemet för året, awesome!


Bilder måste man ju lägga up efter en dag som denna!


Laura











,








Abraham Lincoln memorial









Egentligen, fatta att lilla jag är här, i USA:s huvudstad, den mäktigaste staden på jorden, och jag bor ju här, ganska coolt faktiskt.

Puss o Kram
Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela