Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Leeedig

Publicerad 2012-03-29 23:38:38 i Allmänt,

Jag har varit ledig i en och en halv timme nu, och jag börjar redan bli rastlös. Min värdfamilj har åkt iväg till Miami, jag ska också åka dit, men inte förren på måndag, eftersom jag ville spendera en sista helg med Gaby, och vi har lite grejer att göra, så det kommer bli superkul! Men oj vad jag börjar inse att hon ska åka, fy vad jag kommer att sakna henne....

Ikväll ska vi i alla fall se the Hunger Games, jag har läst boken innan, jag tyckte den inte var toppen, men bra, så ska bli kul att se hur filmen är. Många jag har pratat med är lite besvikna över den, men det är bra, då får jag lägre förväntningar.

Men vad ska jag göra hela dagen imorgon? Det är så konstigt att inte jobba, just nu skulle jag ha hjälpt till med läxor, men istället surfar jag och kollar på Grey's Anatomy, inte så illa ändå. Ska njuta av att ha huset helt för mig själv, så här tyst tror jag aldrig det har varit. Inga barn som springer omkring, inga klackskor gående på övervåningen och ingen värdpappa som visslar och nynnar på LMFAO. Inget fel med det, men ibland är det skönt att vara helt själv.

Jag ser fram emot Miami, fatta vad coolt att säga att man har varit där, ska ta massa bilder :D

Skickade just in ansökan till högskolan i höst, jag vet inte om jag kommer tacka ja- om jag kommer in, men vill ändå söka, så jag vet vart jag står, men om det är på gränsen att jag kommer in, så kommer jag tacka ja. Vill inte riskera något, så jag kommer nog vara nervös från och med nu, tills mitten av juli.
Varför får man reda på det så sent? Man kan ju inte planera vad man ska göra om man inte får reda på det förrens i juli, mycket svårare att söka jobb, att man kanske ska jobba, beroende på om man kommer in eller inte. Nja, det är nog inget plus i kanten för den arbetssökanden.

Nu ska jag nog ta en promenad i vårsolen, ha det gött!

Puss o Kram
Matilda

Men nu ska jag nog ta en promenad i vårvärmen, ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela