Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

En dag som VIP

Publicerad 2013-07-24 12:31:49 i Allmänt,

I söndags fick jag och pojkarna följa med min värdmamma Tania när hon och hennes band skulle spela på Queen Elizabeth Olympic Park. Varför tacka nej liksom? 
 
Vi åkte dit väldigt tidigt, bandet skulle soundchecka vid 8. Bond (som bandet heter) vad inte själva huvudakten. Nej, utan det var ett lopp som tusentals människor sprang. Ungefär 1/3 utav arenan var full med publik, om man räknar bort de som sprang.
 
jag fick agera lite fotograf under dagen för Bond. Jag tog kort från scenen, bakom och framför. Avfatta vad det var coolt att stå och gå där en massa stjärnor har gått, jag gick till och med på banan där Usain Bolt sprungit, hur fräckt tär inte det? Det var en riktigt grym känsla att stå i mitten av arenan. Ett minne för livet! 
 
Efter soundcheckingen började bandet göra sig iordning för konserten. I loungen fanns allt man kunde tänka sig: frukt, choklad, nötter, fyra sorters läsk. Om det var något man saknade så var det bara att säga till, de fixade allt. Eftersom vi hade backstage pass så fick vi all access till alla rum och till alla platser i arenan. Ganska nice, man kände sig ändå liite viktig. 
Innan Bond var det en snubbe som heter J-sol som skulle. Hade aldrig hört talas om honom men kommer tydligen från samma artiststall som ex Jessie J. Han kan kanske bli stor någon dag.
sen var det dags för Bond. Jag och pojkarna satt på bra platser, och pojkarna hade heller aldrig sett sin mamma uppträda så de var lika förväntansfulla som jag. De var riktigt bra, vilken energi de hade på scenen. Bond är en elektrisk stråkkvartett som har sålt miljontals skivor. De har turnerat i hela världen, inklusive USA och Asien. De spelar cross-over musik, lite mer popigt kan man säga. Sök på dem på youtube! Jag satt där och kunde inte fatta att Tania har det som sitt jobb, att spela inför tusentals människor och får resa. Låter helt okej! 
 
Efter Bond var det ett band som heter Little Mix. De, som så många andra kommer från x factor. De sökte som soloartister men blev ihopsatta till ett band. Låter det bekant? 
 
En sjukt bra dag, och är så tacksam att jag fick följa med! 
 
Bilder! Detta är bara bilder från min mobil, har inte fått de andra än! Hoppas det duger i alla fall!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Puss o Kram
Matilda
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela