Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Finbesök!!

Publicerad 2013-07-24 11:57:13 i Allmänt,

Förra veckan kom Sofia och Kajsa hit, två underbara tjejer som jag känt lääääänge. Det var så skönt att träffa dem igen, för det var ett tag sedan. Vi gjorde nog allt som man ska göra i London; sightseeing på allt från Buckingham palace till Harrods, åt god mat, shoppade och åkte båt på themsen. Men det som var det bästa var att prata. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och det kan inte tydliggöras tillräckligt hur viktigt det är med personer som man kan prata om ALLT med. 
Jag saknar dem redan. 
 
Jag saknar också min familj väldigt mycket. Önskar jag vore hemma. Missuppfatta mig inte, jag ångrar inte att jag åkte hit, men jag har så dåligt samvete för att jag aldrig hinner spendera tid med de personer som betyder mest.
 
Börjar tagga till nu ordentligt inför nollningen i Linköping. Dagen då antagningsbeskeden kom gick jag och var förväntansfull för jag vet hur man känner sig när man har kommit in. Att veta att det finns ca 65 människor som fått besked om att de kommit in på pol kand i Linköping. Jag hoppas att de är lika glad som jag var. Jag ska vara fadder, tillsammans med 35 andra underbara människor från min klass. Även om årets nollor kanske inte alltid kommer att vara glada och taggade så vet jag att vi faddrar kommer dra upp stämningen. Vi är ett sånt sjukt bra gäng. 
Jag är även ordförande för sektionen FLiNS, alltså sektionen som har hand om mitt program. Min roll kommer som fadder kommer därför innebära lite mer jobb. Fast styrelsen är helt fantastisk så jag vet att vi kommer dra lika tungt lass allihopa. 
Kan inte vänta tills jag får se alla från klassen igen! Längtar till vår fadder kick-off 17 augusti!!
 
 
Men nu, bilder från när de två blonda svenskarna besökte mig! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack för att ni finns! 
 
Puss o Kram
Matilda 

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2013-07-26 14:48:25

Fina Matilda!! Är så glad att ha dig som vän. Var värt så mycket att få umgås med dig i några dagar! Tack så jättemycket för allt, för sängen, brödet och att du finns! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela