Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Vart tog juni vägen?

Publicerad 2013-07-11 12:56:51 i Allmänt,

Hur kan det vara möjligt? Juni såg till att försvinna väldigt snabbt, för snabbt... Nu har jag varit här i en månad, bara en liten ynka månad kvar. Hälften. Två månader är för kort tid. Jag har inte varit  på att göra inlägg. Mycket på grund av att jag är lat men också för att jag har gjort en hel del! 
 
London har visat sig från sin bästa sida den senaste veckan. Temperaturen har varit minst 25 grader varje dag. För att ta vara på vädret åkte jag och en massa tjejer till Brighton på den engelska kusten för att njuta. När vi kom till stranden kändes det inte längre som England utan att man befann sig i Spanien eller Grekland. Det var så varmt, och stället kryllade av folk. Brighton är också väldigt känt för deras pir där de har ett nöjesfält som man har sett så många gånger på bilder. I alla fall var det otroligt vackert. Jag hade en helt klart toppendag. Är så tacksam för att Ellinor är här också. Det är tack vare henne som jag har kommit in i hennes gäng så smärtfritt. Dessutom är jag glad för att kunna spendera tid med henne. 
 
I fredags gick vi på pubcrawl. Som en direktöversättning betyder det att man kryper från bar till bar på en kväll. Vi besökte 4 pubar, och slutligen en nattklubb. På varje ställe får man en gratis shot samt billigare drinkar. Jag hade riktigt kul! Kommer sakna alla pubar när jag kommer tillbaka i Sverige. Nattklubben var lite utav en besvikelse. Mycket konstig musik, så jag åkte hem ganska tidigt, dock tog det en halv evighet att åka hem med nattbussarna. 
 
Nu blir det väldigt konstig ordning på allt, men igår gick jag på British museum. Precis som med natural history var byggnaden enorm! Och så vacker. Varför har inte Sverige så otroligt fina museum? I alla fall blev jag som eld och lågor. Vilka skulpturer det fanns! Massa mumier, mosaik och enorma målningar prydde museets rum. Om man vill gå igenom allt för inne skulle det ta en vecka. Jag älskar historia så jag stortrivdes där! 
 
Nu har ni som önskat fått en lite uppdatering. Jobbet går bra och börjar klicka på riktigt med familjen. Varför har jag alltid en sån tur? Om jag hade varit kvar längre tror jag att jag hade känt mig som en i familjen, som jag gjorde i USA. 
 
I helgen är Ellinors sista helg i London. Vi ska ha avskedsfest för henne och en annan tjej. Nästa vecka kommer Sofia och Kajsa hit, wooop wooop! Vi har planerat en massa, ska bli så kul att få krama om dem och visa hur jag har det! 
 
Vill önska Johanna, en utav mina kompisar som jag har lärt känna här ett stort lycka till i Australien! Hennes familj har flyttat dit och hon ska vara där i ett halvår. Coolt! 
 
Puss o Kram
Matilda
 
bilder!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela