Styrka & Strid

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om alla mina äventyr. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 var jag Au Pair i London. Hösten 2014 spenderade jag i Haag, Nederländerna där jag praktiserade vid svenska ambassaden.

Urkraft

Publicerad 2014-08-31 15:56:08 i Allmänt,


Nu har jag nääästan packat klart allt, nu har jag nääästan koll på allt. Allt är nääästan klaffat och klart. Nu gäller det bara att allt ska fingera. Jag började tvivla igår på i princip allt. Om jag skulle betala övervikt för väskan, om jag verkligen inte skulle med mig den där klänningen, om jag verkligen har tillräckligt bra engelska. Och så där höll det på hela dagen. Då tog jag mig en promenad bland skog och mark, och kände genast hur energin kom tillbaka. 

Jag kommer sakna min familj och mina nära och kära. Vill verkligen tacka alla för en fantastisk sommar med mycket skratt! Kommer sakna hundarna, katterna och hästarna, men de brukar vara ganska så förlåtande när jag väl kommer hem igen. 

Igår var jag nojjig men idag känner jag mig redo! Har bestämt plats där jag och Karolina ska träffas på flygplatsen, vi har även bestämt tid med uthyrningsföretaget. Allt börjar bli verklighet nu! Imorgon bär det av mot min drömpraktik och jag är taggad ända in i märgen! 


Dags att säga farväl till skogarna för denna gång- vi ses till jul! 

Puss o Kram
Matilda 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda

Välkomna till min Blogg! Jag är student på Politices Kandidatprogram vid Linköpings universitet, och här berättar jag om allt möjligt som händer, både på campus och på min fritid. Jag har varit Au Pair i USA i ett år, 2011-2012, och sommaren 2013 kommer jag vara Au Pair i London.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela